zondag 11 december 2016

Borgo de Pazzi 'Noemi': col en handwarmers



Nu de winter echt voor de deur staat, wilde ik graag een lekker warme col met matching handwarmers haken met dikke, natuurlijke wol. 

Op de #fontyborgowolfuif vorige week bij Trollenwol kregen we ruimschoots te gekke wol mee, dus daarmee moest het zeker lukken! 

Ik koos voor de prachtige 'Noemi' wol van Borgo de Pazzi, in een supermooie witte natureltint. Het 'Noemi' garen bestaat uit wol, bamboe, linnen, mohair en alpaca. 


Omdat het garen behoorlijk verloopt in dikte, leek het mij het mooiste om geen ingewikkeld patroon te gebruiken. Het prachtige garen heeft dat ook niet nodig. Vandaar dat ik zowel de col als de handwarmers met halve stokjes heb gehaakt. Ik ben erg blij met het effect van de verlopende draad, de structuur van het haakwerk wordt met deze steek supermooi!


Voor de col heb ik 4 bollen Borgo de Pazzi Noemi gebruikt en voor de handwarmers elk 1 bol (dus 6 bollen in totaal). Mijn col is 38 cm breed en 22 cm hoog en de handwarmers zijn 16 cm hoog en 10 cm breed. Ik heb haaknaald 9 gebruikt. 
Voor de col heb ik 53 lossen opgezet en deze gesloten tot een ring, vervolgens heb ik 14 toeren halve stokjes gehaakt. Voor de handwarmers heb ik 17 lossen opgezet, deze gesloten tot een ring,  en 11 toeren halve stokjes gehaakt. Na toer 7 heb ik een opening voor de duim gemaakt door 2 lossen te haken en 2 steken over te slaan.


Het te gekke label van vanmez11 maakt de col helemaal af! Laat de winterkou maar komen!





Liefs, Heleen

4 opmerkingen:

  1. Wauw ... wat een mooie col en handwarmers!
    Prachtig garen! Dat garen ga ik zeker onthouden.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Ilse! Het garen is echt mooi en fijn om mee te haken! x Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi, hiervan ga je zeker genieten! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen