zondag 18 december 2016

Workshop 'Toffe kerstjurk naaien'

Ik zit al een tijdje wekelijks op naailes bij het superleuke ‘Studio Jurk’ van Hanna en Julia in Nijmegen. Naast de naailessen (voor beginners en gevorderden) geven ze ook allerlei workshops, zoals ‘De rappe rok’, ‘Locken: tips & tricks', ‘Kinderkleding’ en nog veel meer, waarbij je na een met informatie en gezelligheid gevulde workshop met een nieuw, helemaal zelfgemaakt kledingstuk naar huis gaat.

Afgelopen zaterdag was de workshop ‘Toffe kersttrui naaien’, en aangezien ik nog geen kerstoutfit had voor dit jaar, en omdat het gewoon supergezellig is, deed ik graag mee. Je kon kiezen voor een kersttrui, of de lange versie ervan: een kerstjurk. Ik ging voor het laatste! Hanna en Julia hadden toffe patronen voor de casual sweater en voor de coole sweaterjurk gemaakt. Ik had een supertof glinsterend stofje met bloemen uitgezocht voor mijn kerstjurk. Door het stofje wordt de casual sweaterjurk lekker feestelijk :-) 

Het was zo heerlijk om lekker uren achter elkaar bezig te zijn met mijn kerstjurk-to-be! Ik had zelf nog niet eerder een sweatermodel genaaid, en het maken van de arm- en halsboorden vond ik daarom nog wel even een dingetje, maar … het is gelukt! (met hulp van kerst-elfjes Hanna en Julia) 

 


Ik ben erg blij met mijn toffe kerstjurk! En nu heb ik de smaak te pakken, ik wil nog zo’n fijne jurk naaien! Is het al bijna kerstvakantie?





Liefs, Heleen


2 opmerkingen:

  1. Een prachtig jurkje is het geworden, echt heel tof! Geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Fijne dag!
      x Heleen

      Verwijderen