dinsdag 6 december 2016

Fonty & Borgo de Pazzi garenfuif!

Wat een cadeautje dat ik bij de garenfuif voor de merken Fonty (uit Frankrijk) en Borgo de Pazzi (uit Italië) mocht zijn, die Lisanne van draadenpraat… afgelopen zondag gaf bij Trollenwol in Driebergen.
Het was om te beginnen al zó gezellig om weer eens bij te kletsen en te lachen met mijn mede wol-lovers van IG en uit blogland.





Ik was nog  niet eerder bij Trollenwol geweest, maar wat ontzettend veel prachtige wol hebben ze zeg. Ik durf wel te zeggen dat dit bezoekje zeker niet het laatste was :-) 

Op een grote tafel voor in de winkel lagen prachtige bollen van zowel Fonty als Borgo de Pazzi klaar en een andere grote tafel achter in de winkel stond vol met allerlei heerlijke taartjes en ander lekkers.



Eerst deden we een dobbelspel, waarbij iedereen begon met één bol wol in de hand. Vervolgens werd er om de beurt gedobbeld en schoven de wolletjes dan eens een plaatsje op naar de linkerbuurvrouw, dan weer naar de rechterbuurvrouw, dan mocht je eens een bolletje ‘afpakken’ bij iemand, of de wolletjes moesten allemaal geruild worden – hilarisch, de bollen vlogen letterlijk door de lucht!  



Zie ook dit leuke filmpje van @by_door1. Als je zoekt op #fontyborgofuif  kun je op IG nog veel meer foto’s bekijken als je het leuk vindt. Toen de timer ging, was het dobbelspel voorbij en mocht je houden wat je op dat moment in je hand had.

Zo gelachen!




Daarna kletsten we lekker verder en deden we inspiratie op, èn keken onze ogen uit, in de winkel. Zelf ben ik gezwicht voor iets wat ik eigenlijk al een hele tijd wilde gaan doen, maar waarvan ik altijd dacht dat het te moeilijk zou zijn: stranded knitting. Ik zag onwijs mooie handwarmers in de winkel liggen: die wil ik ook maken! Ik heb dan ook 2 prachtige strengen Zweedse wol gekocht, een supercute rondbreinaaldje en het boek ‘Öland breien’ van Marja de Haan. Plan: de supermooie handwarmers breien! Wordt vervolgd :-) 


Foto uit 'Öland breien'



       Wish me luck!














Intussen werd er lekker verder gekletst, geshopt, gehaakt, gebreid, gelachen, gesnoept en nog meer gekletst… we hadden het supergezellig!


Vlnr @lottehaakt, ik, @huisenhaak @tantesetje

Als klap op de vuurpijl kregen we  drie (!) goedgevulde goodie bags mee met de mooiste Fonty en Borgo de Pazzi garens om te verwerken tot mooie haak- en breiwerken. We zijn echt enorm verwend, waarvoor veel dank aan Bert Noorderijk van BN Agenturen voor alle prachtige wol, Katelijne van Trui Magazine voor de prachtige magazines, Joyce van ‘vanmez11’ voor het toffe leren label, Lisanne van draadenpraat… voor de toporganisatie en natuurlijk de lieve dames van Trollenwol voor hun gastvrijheid en voor het mooie boek ‘Bohus & Titus breien’.


Ik kan haast niet wachten om met de grote chunky strengen te beginnen! Ik droom al van een chunky kussenhoes en een zacht dekentje. En van de andere bollen wil ik cols, een vestje, verschillende sjaals, een muts, een kleedje, misschien nóg wel een kussenhoes, en wie weet wat allemaal nog meer, gaan maken! 



                                 Liefs, Heleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten